اشتباهات ساخت صفحه تماس با ما که نمی دانستید

اشتباهات ساخت صفحه درباره ما

صفحه تماس با ما یکی از مهم ترین صفحات در وب سایت است. این صفحه است که مخاطبان را به شما متصل می کند، پس باید تمام ویژگی های صفحه تماس با ما را برای ساخت لحاظ کنید. اما گاهی اوقات، این صفحه به دلیل اشتباهاتی که در ساخت صورت می گیرد، در کمترین حالت ممکن توسط کاربران مشاهده خواهد شد. در این مطلب ما قصد داریم شما را با اشتباهات ساخت صفحه تماس با ما آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اشتباهات ساخت صفحه تماس با ما

همان طور که گفته شد، این صفحه می تواند از مهم ترین صفحات یک وب سایت باشند که بر نرخ تبدیل تاثیر گذار است. اما متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار آنلاین، نسبت به صفحه درباره ما بی توجه هستند و احتمات دچار  اشتباهات ساخت صفحه تماس با ما می شوند. اگر از اشتباهات ساخت صفحه تماس با ما آگاه نیستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با این موارد مهم آشنا شوید:

اشتباهات ساخت صفحه درباره ما

 

اشتباهات ساخت صفحه تماس با ما باید آن ها را متوقف کنید


1. فرم های تماس بهینه نشده

فرم های تماس بهینه نشده یعنی چه؟ هنگام ساخت یک صفحه تماس با ما، شما باید جوانب مختلفی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال باید طراحی آن را به گونه ای صورت دهید که برای کاربران گیج کننده نباشد و برای برقراری تماس با شما آن هم به هر طریقی، مدت زمان زیادی را صرف نکنند.
توجه داشته باشید که امروز، عصر سرعت است و هر وب سایتی که وقت زیادی را از کاربران برای رفع نیازشان بگیرد، بازنده خواهد بود.
فرم های تماسی که وقت زیادی از کاربر می گیرند و یا اینکه خواهان اطلاعات گسترده از کاربران هستند، منسوخ شده اند. امروز اگر می خواهید کاربران با شما تعامل داشته باشند، باید موانع زیادی را از سر راه آنان بردارید.
افراد می خواهند نظرات، پیشنهادات، سوالات و موارد دیگر را به راحتی با شما در میان بگذارند. اگر این را به راحتی در اختیارشان نگذارید، آن ها را از دست خواهید داد. ساده بگوییم؛ کاربران زمان و البته حوصله ای برای پر کردن فیلدهای زیاد ندارند تا بخواهند با شما صحبت کنند. پس بهتر است برای ساخت این صفحه، از این اشتباه بزرگ جلوگیری کنید.

راه حل چیست؟

فرم های تماس با ما را کاملا هدفمند و با توجه به رضایت کاربر طراحی نمایید. خود را به جای کاربر بگذارید؛ آیا فرم ایجاد شده به گونه ای هست که او بتواند نیازها، پرسش ها، نقد و نظرات خود را به راحتی بیان کند؟ در غیر این صورت باید فکری به حال این فرم طراحی شده کنید.
همچنین اگر پر کردن فرم تماس با ما بیش از دو دقیقه از کاربر زمان می برد، باید در طراحی این صفحه تجدید نظر نمایید و صفحه ای استاندارد ایجاد کنید تا متناسب با نیاز مشتریان باشد.

2. قراردادن فرم تماس بدون هیچ گزینه تماس دیگری

فرم های تماس با ما همیشه عالی هستند، اما این ها راه حل های نهایی برای برقراری ارتباط مشتریان با شما نیستند. همیشه این را در نظر داشته باشید که مشتریان شما مایلند تا در لحظه با شما تماس بگیرند و پاسخ پرسش خود را دریافت نمایند. پس یکی دیگر از اشتباهات ساخت صفحه تماس با ما این است که شما تنها یک فرم برای پر کردن و درج نظر، سوال و پیشنهادات برای مشتریان خود قرار دهید.
اگر می خواهید مشتریان به شما وفادار باشند، باید بیش از این عمل کنید و راه های ارتباطاتی دیگر را نیز فعال نمایید.
ایجاد بیش از یک رسانه برای تماس آنها با شما باعث می شود نسبتاً قابل دسترسی به نظر برسید. همیشه لازم نیست از فرم استاندارد پیروی کنید. می توانید از سایر گزینه های مناسب مانند تماس ، چت یا ایمیل استفاده کنید.

راه حل چیست؟

افزودن گزینه هایی مانند شماره تماس و چت آنلاین و حتی ارتباط با صفحات شبکه های اجتماعی، می توانند برای حل این این اشتباه، بسیار موثر باشند.  

اشتباهات ساخت صفحه درباره ما

 

3. ارسال های بدون ردیابی

اگر صفحات تماس با ما طراحی شده توسط شما، بدون امکان ردیابی باشند، یعنی برای کاربران هیچ تضمینی وجود ندارد که آیا پرسش های آن ها ارسال شده است یا خیر! پس اگر فرم طراحی شده در این صفحه، هیچ پیغامی مبنی بر تائید ارسال پیام نمایش داده نمی شود، ممکن است این ذهنیت برای کاربران ایجاد شود که فرم به درستی کار نمی کند.

راه حل چیست؟

فرم های تماس با ما را به گونه ای طراحی نمایید که پس از ارسال توسط کاربر، برای او پیغامی مبنی بر دریافت شدن پیام، نمایش داده شود.

4. پاسخ های دیر به دیر

اگر بخواهیم ساده بگوییم، یکی دیگر از اشتباهات ساخت صفحه تماس با ما این است که اصلا آن ها را پیگیری نمی کنیم. یعنی این صفحه به گونه ای طراحی شده که در نهایت به هیچ حساب فعالی متصل نیست و هیچ فردی در سریع ترین زمان ممکن پیام ها را دریافت نکرده و به آن ها پاسخ نمی دهد.

راه حل چیست؟

هر هفته و یا دست کم هر ماه فرم های صفحه تماس با ما را بررسی کنید. از درست و فعال بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید و در صورت وجود هر مشکلی، نسبت به رفع باگ های آن اقدام نمایید. در غیر این صورت کاربران را به سمت رقبای خود سوق می دهید و این یعنی خود به تنهایی، تبلیغات منفی برای کسب و کارتان صورت می دهید؛ چیزی که احتمالا هرگز نمی خواهید.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که شما همواره باید به نیازهای کاربران خود دقت نمایید و به جای آن ها بنشینید. شما مایلید چگونه پاسخ پرسش های خود را دریافت کنید؟ پس بهتر است همین استراتژی ها را برای وب سایت خود پیاده سازی نمایید.
برای آنکه بتوانید مشتریان را به خود وفادار سازید، باید صدای آن ها را شنیده و پل های ارتباطاتی با آن ها را مستحکم نگه دارید. این اشتباهات ساخت صفحه تماس با ما را به خاطر سپرده و سری به این صفحه مهم در وب سایت خود بزنید. آیا چنین مشکلاتی در این صفحه وجود دارد؟ در سریع ترین زمان ممکن آن ها را برطرف کنید تا حتی یک مخاطب را از دست ندهید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi