معرفی بهترین ابزارهای تقویم محتوا

معرفی بهترین ابزارهای تقویم محتوا

با توجه به اینکه برنامه‌ ها و کانال ‌های ارتباط جمعی که افراد آن ‌ها را مورد استفاده قرار می ‌دهند از تنوع و تعداد بالا برخوردار هستند، برنامه ‌ریزی زمانی و محتوایی برای کاربری مناسب این برنامه ‌ها محتاج نظمی مدون و مخصوص است. از آنجا که شبکه ‌های ارتباط اجتماعی در بازاریابی و کسب و کار نقشی کلیدی دارند، میزان توجه به این برنامه ‌ریزی ‌ها نیز باید بیشتر بوده و مسیر حرکت نیز مشخص شود. در ادامه تعدادی از ابزارهای تقویم محتوایی مربوط به کانال ‌های ارتباط جمعی مختلف به منظور برنامه‌ ریزی تکثیر و انتشار محتوا را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ابزارهای تقویم محتوا

ترلو

از بهترین ابزار تقویم محتوا برای برنامه ‌ریزی سازمانی و ساختاربندی شده می ‌توان پلتفرم ترلو (Trello) را نام برد که چشم ‌انداز کامل تقویم را پوشش داده و باعث می ‌شود بتوانید کلیات محتوا و زمان‌ بندی انتشار را ترسیم کنید. شخصی ‌سازی و ترسیم فهرست کارهای مختلف می ‌تواند با بهره ‌گیری از امکانات این برنامه مانند تابلوها، لیست‌ ها و کارت ‌ها انجام شود.
استفاده از ابزار ترلو این امکان را مهیا می ‌سازد که در قسمت board ایده‌ ها، برنامه ‌ریزی کمپین و طوفان فکری را ذخیره‌ سازی کنید. بردها یا تابلوها در این برنامه منعطف بوده و می ‌توانند سفارشی و شخصی‌ سازی شوند و لازم نیست که از آن‌ ها در قالب ساختاری غیرقابل انعطاف و غیرقابل تغییر استفاده نمود. ابزار ترلو به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می ‌گیرد، اما هزینه دریافت نسخه اصلی و اورجینال آن ماهیانه 5 دلار است که در پایان سال به صورت کلی پرداخت می ‌شود.

ترلو | ابزارهای تقویم محتوا

 

HubSpots

از برنامه اکسل برای حسابداری، کنترل شیوه عملکرد کارکنان، تحلیل داده ‌ها و تنظیم گزارشات در فضاهای اداری یا کسب ‌و کار و تجارت ‌های مختلف استفاده می ‌شود. از این ابزار می ‌توانید تقویم محتوایی مناسبی را ایجاد نموده و از ویژگی ‌های عملکردی چندگانه آن برای برنامه ‌ریزی و زمان ‌بندی استفاده نمایید. این برنامه می‌ تواند  قالب خاصی در نرم‌ افزار اکسل برای استفاده از تقویم همگون با نیازها و ایده ‌آل گروه مارکتینگ ایجاد نماید. ابزار تقویم محتوای HubSpots با در اختیار قرار دادن الگویی مناسب می ‌تواند به شکل سالانه، ماهانه و هفتگی انتشار پست ‌ها را به انجام رساند.

Agorapulse

یکی از ابزارهای تقویم محتوا، Agorapulse  است. با استفاده از این ابزار می‌ توانید به مدیریت اکانت‌ های شبکه‌ های ارتباط جمعی خود بپردازید و از این برنامه به شکل یک دفتر برنامه‌ ریزی تولید محتوا استفاده کنید. صندوق ورودی شبکه‌ های اجتماعی ویژگی خاص این نوع ابزار است و امکان این را فراهم می ‌کند که تعاملات کاربران شبکه ‌های اجتماعی مختلفی که با این ابزار ارتباط دارند در صندوقی جمع ‌آوری شود و امکان پاسخگویی سریع و راحت برای شما فراهم شود. نسخه معمولی این ابزار رایگان است، اما بابت استفاده از نسخه Pro باید 79 دلار به طور ماهانه پرداخت نمایید.

Loomly

امکانات و قابلیت‌ های ابزار لوملی از محدوده برنامه ‌ریزی زمان و محتوا فراتر است و اولویت‌ های مختلفی را پوشش می ‌دهد. با استفاده از این برنامه مدیریت محتوا می‌ توانید پست ‌های مختلف را به روش اصولی تحلیل کنید، تولید محتوا را به بهترین شکل انجام دهید، محتوا را ساختاربندی کنید، انتشار پست ‌ها را زمان‌بندی کنید، زمان و چگونگی اعمال تغییرات در مراحل مختلف پست را دریابید و محتواهای مختلفی که در دست دارید و هزینه ‌های پرداختی برای آن ‌ها را به خوبی مدیریت نمایید.

این ابزار بهترین محیط را برای کار تیمی فراهم می ‌نماید. با استفاده از این ابزار اولین نسخه‌ های پست و طرح خود را به نمایش گذاشته و نظرسنجی لازم برای آن را انجام می ‌دهید. همچنین گزارشات مربوط به هر پست را مشاهده نموده و آن‌ ها را علامت‌ گذاری می ‌کنید. همه این امکانات فرصتی مناسب و فرایندی سهل ‌الوصول را برای تهیه تقویم محتوایی مناسب فراهم می‌ سازد. استفاده از این برنامه در 15 روز اول رایگان بوده و پس از آن برای 10 اکانت و 2 یوزر باید ماهانه مبلغ 25 دلار را پرداخت نمایید.

Loomly | ابزار تولید محتوا

 

SproutSocial

از بهترین برنامه ‌ها و ابزارهای برنامه ریزی محتوا است که نه تنها تقویم محتوایی مناسبی را به شما ارائه می‌ دهد، بلکه برنامه منظم انتشار و بارگذاری پست‌ ها را دریافت نموده و این پست‌ ها را در ساعت و روز معین در کانال‌ های ارتباط جمعی به نمایش می ‌گذارد. با این برنامه می ‌توانید محتواهای مختلفی که در نظر دارید را برای انتشار اتوماتیک در اپلیکیشن ‌ها و فضاهایی چون اینستاگرام، فیس‌ بوک و توییتر آماده کنید. برچسب‌ گذاری پست‌ ها و ایجاد گزارش و یادداشت برای استراتژی ‌ها و کمپین‌ ها نیز دیگر امکانات این نوع ابزار است. استفاده از این برنامه تقویم محتوا برای 5 پروفایل شبکه اجتماعی به طور ماهانه 89 دلار از کاربران دریافت می ‌نماید.

سخن پایانی

کمک گرفتن از ابزارهای تقویم محتوا می تواند فرایند تولید محتوا را منظم کند و سبب شود هیچ چیزی از قلم نیفتد. پس از انتخاب یک ابزار مناسب، بررسی های لازم را انجام دهید، شروع به جمع آوری ایده ها کرده و تقویم محتوا را به صورت ماهانه تنظیم نمایید.
هدف از این فرآیند این است که تصویری بزرگ و جامع از محتوایی که قرار است تولید کرده و آن را به اشتراک بگذارید، داشته باشید.
اگر مدت زمان طولانی است که به تولید محتوا مشغول هستید، اکنون می توانید مزایای تقویم محتوا را برای وبلاگ نویسی و حتی تولید محتوای درست و منظم و انتشار آن در شبکه های اجتماعی را به خوبی درک کنید.
یک رویکرد درست استراتژیک محتوا، می تواند بهترین و منظم ترین مطالب را ارائه دهد، به اشتراک گذاری درست آن ها در شبکه های اجتماعی نظم بخشد و تفاوت محسوسی را ایجاد نماید.
همان طور که خواندید، ابزارهای مختلفی برای ایجاد تقویم محتوایی وجود دارد که شما می توانید یکی را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. توجه به نیاز و استراتژی های خود، می تواند به شما در انتخاب بهترین ابزار ایجاد تقویم محتوا کمک شایانی نماید و شما را در مسیر درست تولید محتوا سوق دهد.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi