اصول مهم لینک بیلدینگ که باید به کارگیرید

اصول مهم لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یکی از مهم ترین اجزا و فاکتورهای سئو بوده و هست و همچنان امروز اهمیت خود را حفظ کرده است. اما اینکه چگونه باید این اصول را رعایت کرده و در نهایت به نتیجه دلخواه رسید، نیاز به دانستن این تکنیک دارد. در این مطلب ما قصد داریم اصول مهم لینک بیلدینگ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اصول مهم لینک بیلدینگ

لینک ‌سازی همیشه جزء اصلی سئو بوده‌ است.
هرچند در بیست ‌و ‌سه سالی که گوگل وجود داشته است، استراتژی ‌های لینک‌ سازی به ‌مرور زمان مشکل و پیچیده شده ‌است.
در ابتدا تعداد لینک‌ ها هدف اصلی بود؛ به‌ این ‌صورت که هر‌چه سایت شما لینک های بیش‌تری داشت،رتبه‌ بالا‌تری در «صفحات نتیجه‌ موتور جستجو» کسب می ‌کرد.
امروزه گوگل، به منظور اطمینان از رتبه بالا‌تر وب‌ سایت ‌هایی با محتوای ارزشمند، بر لینک ‌های مفید در‌مقابل تعداد لینک‌ ها تمرکز می‌ کند.
این تغییر کانون توجه گوگل، لینک‌سازی را به فرآیندی طولانی اما اساسی و مهم تبدیل کرده ‌است.
وب ‌سایت ‌ها برای کسب جایگاه بهتر در رده ‌بندی به لینک های با کیفیت نیاز دارند؛ اما ویراستاران سایت‌ ها، دیگرتنها به این دلیل به یک صفحه پیوند نمی‌ دهند. امروزه لینک ‌سازان باید بر یافتن سایت ‌های مرتبط، به عنوان لینک‌ های ‌کمکی، تمرکز کنند و محتوای ارزشمند برای مخاطبان فراهم کنند.
لینک‌ سازان به‌ منظور کمک به وب‌ سایت ‌ها برای کسب رتبه بهتر در «صفحات نتیجه‌ ‌موتور ‌جستجو» باید زمان، تفکر و انرژی زیادی را به یافتن استراتژی‌ های با‌دوام لینک ‌سازی، اختصاص دهند.

تکنیک های ابتدایی لینک بیلدینگ

چگونه استراتژی لینک سازی خود را خلق کنیم؟

استراتژی‌ های لینک‌سازی نیازمند کمی کارهای مقدماتی است؛ اما هنگامی‌ که مقدمات آن را فراهم کنید، زمینه را برای موفقیت چشمگیر خود آماده کرده ‌اید.

۱.تجزیه ‌و ‌تحلیل سایت خودتان:

قبل از تصمیم‌ گیری در مورد اینکه کدام سایت‌ ها را دنبال کنید یا چه تعدادی لینک بگیرید، باید بدانید سایتتان در چه مواردی خوب عمل می ‌کند و در چه مواردی خوب عمل نمی ‌کند.
تصمیم بگیرید که آیا باید بر «لینک‌ های کمکی» یا «جستجوی کلمات کلیدی» یا هر‌دو آن ها تمرکز کنید.
هنگامی که بدانید سایتتان چه کمبود‌هایی دارد، می‌ توانید منابع و سرمایه‌ هایی برای کمک به استراتژی‌تان بسازید.

۲.جامعه هدف خود را تعیین کنید:

با شناخت مخاطبانتان می ‌توانید لیستی از سایت‌ هایی که ممکن است بازدید کنند، تهیه کنید.
با بررسی اطلاعات آماری مربوط به آن ها، رفتار‌ها و علایقشان، شروع کنید.
مخاطبان شما به چه چیز‌هایی اهمیت می‌دهند؟
چگونه به دنبال پاسخ سؤالاتشان می‌گردند؟
به چه چیز‌هایی در‌مورد محصولات یا خدمات شما علاقه‌مندند؟

۳.محتوای فعلی سایتتان را بازبینی کنید:

به دنبال پست‌‌ های وبلاگ یا سایر صفحات مجازی که سایت‌ های دیگر خواهان لینک زدن با آنها هستند، بگردید.
در نظر داشته ‌باشید که بیش‌تر صاحبان سایت به صفحات محصول‌دار لینک نمی ‌دهند؛ زیرا این کار شبیه هرزنامه و رپورتاژ به نظر می ‌رسد؛ به جای آن به دنبال صفحات بالای قیف فروش که محتوای آموزشی دارند، بگردید.
سپس، به محتوای تولیدی رقیب‌تان نگاهی بیاندازید.
آیا هیچ شکاف محتوایی ای وجود دارد؟
اگر چنین است، زمانی را به ساختن صفحاتی راجع به آن ‌ها اختصاص دهید تا بتوانید در زمینه جستجو رقابت کنید.

۴.لیستی از سایت‌های هدف بسازید:

این سایت ‌ها باید در‌راستای محتوا، کسب ‌و ‌کار و مخاطبان هدف شما باشند.
سایت ‌ها را بر‌اساس ارتباط محتوای آنها با محتوای سایتتان و اعتبار آنها اولویت ‌بندی کنید؛ بدین ترتیب، می ‌توانید مطمئن شوید که اول، مهم ‌ترین سایت ‌ها را مورد هدف قرار‌داده ‌اید.
بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید لینک‌ سازی فرآیندی طولانی و زمان ‌بر است؛ بنابراین، استراتژی شما باید شامل اهداف بلند ‌مدت باشد تا منجر‌به پیروزی شود.

لینک بیلدینگ

تکنیک آسمان‌ خراش:

گام اول:محتوایی که بهترین عملکرد را در «صفحات نتیجه‌‌ موتور جستجو» دارد،به دقت مورد بررسی قرار دهید.

برترین صفحات را در «صفحات نتیجه‌ موتور جستجو» مورد بررسی قرار دهید تا درک دقیقی از هدف حستجو و فعالیت ‌های اخیر سایت‌ های برتر پیدا کنید.
این کار به شما در درک هدف و علت جستجو، نوع محتوایی که کاربران می ‌خوانند، با توجه به کلمات کلیدی، موضوعاتی که صفحات برتر به خوبی به آنها می ‌پردازند و موضوعاتی که در آنها چندان خوب عمل نمی ‌کنند، کمک می نماید.

گام دوم: نوشتن طرح کلی محتوا بر اساس «صفحات نتیجه‌ موتور جستجو»

طرح کلی را بر مبنای «صفحات نتیجه‌ موتور جستجو»، بسازید چرا‌که علمی و بر اساس تحقیقات است نه حدس و گمان.
البته اگر صفحه ای به‌خاطر کلید‌واژه‌ خاصی رتبه ی بالایی در گوگل کسب کند، به این معناست که آنها واقعا درمسیر درست گام برمی‌ دارند.


سر‌صفحه های اصلی را که در همه « نتایج صفحات نتیجه‌ ‌موتور جستجو» مشترک‌اند، شناسایی کنید.
این کارهمچنین به مشارکت کنندگان تیم شما، طی فرآیند خلق محتوا، کمک می‌ کند تا مهمترین عناصر را از تحقیقات کامل ‌شده شامل: عناصر استراتژیک مانند ساختارURL و وجوه مرتبط با محتوا مانند محتوای جایگزین و عنوان‌ های فرعی را تشخیص دهند.

گام سوم: محتوای منحصر‌به‌ فرد با زاویه دید استثنائی خلق کنید.

محتوای تکراری تنها چیزی نیست که باید از آن ترسید.
با تلاش برای خلق محتوایی با زاویه دید متفاوت، شما اثری ده برابر بهترو ارزشمندتر به مخاطبان خود ارائه می ‌دهید.
سعی کنید به زاویه دید ویژه ای که محتوای شما دارای آن است اما صفحات دیگر فاقد آن هستند، بیاندیشید.

گام۴: سئو‌ی داخلی

سئو‌ی داخلی بسیار مهم و اساسی است. اگر‌چه تکنیک آسمان ‌خراش به عنوان استراتژی لینک ‌سازی شناخته شده ‌است، اما شما هنوز باید تمام روش ‌های ممکن را به‌ کار ببندید تا رتبه کسب کنید.

روش های دیگر در کنار استراتژی آسمان‌ خراش:

استفاده از ضمیمه عنوان مناسب، استفاده از کلید‌واژه‌ های اصلی در جای مناسب، خلق برچسب جذاب و توصیف عالی.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، برای آنکه بتوانید نتیجه خوبی از لینک سازی به دست آورید، باید از اصول مهم لینک بیلدینگ استفاده نمایید. استفاده از این تکنیک ها به شما کمک می کند تا بتوانید به درستی لینک سازی کنید و کاربران و ربات های گوگل را به خوبی در صفحات وب سایت خود هدایت کرده و به آن ها معرفی نمایید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi