تولید محتوای سازگار با موبایل ؛ نکاتی که کاربران را جذب می کند!

تولید محتوای سازگار با موبایل

تولید محتوای سازگار با موبایل، می تواند شما را از رقبایتان متمایز سازد و توانایی شما را در خلق تجربه کاربری بهتر، بالا ببرد. اما چگونه می توان محتوای سازگار با موبایل ایجاد کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی این موضوع بپردازیم.

تولید محتوای سازگار با موبایل


مدت ها است که همه وب مستران و فعالان دنیای آنلاین، از اهمیت ایجاد وب سایت ریسپانسیو و سازگار با موبایل برای بهبود تجربه کاربر و وضعیت سئو سخن می گویند. به همین دلیل در طراحی سایت به ساخت اندازه مناسب صفحات در موبایل و سایر دستگاه ها اهمیت می دهیم.
البته موبایل فرندلی بودن چیزی فراتر از سازگاری از نظر طراحی است. بلکه تولید محتوای سازگار با موبایل نیز در این باره صدق می کند.

به منظور ارائه تجربه ایده آل برای کاربران خود، برای بازاریابی محتوا سازگار با موبایل نیز باید تلاش جامعی صورت گیرد. اما منظور از تولید محتوای سازگار با موبایل چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟

 

نکات مهم تولید محتوای سازگار با موبایل


مقدمه های قدرتمند و جذاب تولید کنید

تلفن های همراه بسیار کوچک تر از لپ تاپ و کامپیوتر هستند و در همان وهله اول باز کردن لینک، محتوای کمتری دیده می شود. به همین دلیل است که مقدمه های جذاب قدرتمندی که از همان ابتدا شروع به انتقال پیام به مخاطب می کند، می تواند کاربر را تا انتهای مطلب با خود همراه سازد.
در بیشتر موارد، یک بازدید کننده که از طریق موبایل صفحه ای را باز می کند، تنها چند پاراگراف را پیش از پیمایش به انتهای مطلب مشاهده می کند. درست به این علت است که باید در این بخش تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری مخاطب صورت داده تا بتوانید به نیازهایش پاسخ دهید.
بازدیدکنندگان به طور متوسط 3 دقیقه یا کمتر وقت صرف خواندن یک موضوع در وب سایت می کنند. در مقدمه ها، از ارائه اطلاعات اضافی و غیرضروری اجتناب کرده و مستقیما به سراغ اصل موضوع بروید.

محتوا را به صورت پاراگراف های کوتاه بنویسید

تمرکز کاربران با پاراگراف های طولانی سخت است و این امر در تلفن های همراه با صفحه نمایش کوچک دشوارتر نیز خواهد شد.
بهتر است پاراگراف هایی که یک موضوع را عنوان می کنند، شامل دو تا سه جمله باشند که بیش از چهار تا پنج خط طولانی نشوند.

نحوه مصرف محتوا توسط کاربر را در نظر بگیرید

اگر بخواهیم صادقانه سخن بگوییم، محتوا این روزها مصرفی است و کاربران به آن نیاز دارند. اما نحوه خوانش و بهره گیری کاربران از محتوا با دسکتاپ و دستگاه تلفن همراه با یکدیگر متفاوت است. تحقیقات نشان داده اند که بازدیدکنندگان یک صفحه سایت از روی دسکتاپ و صفحه موبایل را با الگوهای مختلفی اسکن می کنند. به همین دلیل است که باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید اگر که مایل هستید تا تولید محتوای سازگار با موبایل را پیاده سازی نمایید.

بولت گذاری را فراموش نکنید، از عناوین مختلف در مطلب استفاده نمایید، شماره گذاری کنید و حتما تصاویری در متن بگنجانید.

هایلایت گذاری را فراموش نکنید

کاربران تلفن همراه معمولا مایلند تا در کمترین زمان به پاسخ پرسش های خود برسند. آن ها ترجیح می دهند تا اطلاعات مورد نیاز خود را بالافاصله دریافت کنند. یکی از بهترین روش ها برای جلب توجه آن ها، ارائه خلاصه ای پیش از شروع موضوع است یا اینکه می توانید بخش هایی از موضوع را به صورت هایلایت نمایش دهید.

کلمات اضافی را حذف کنید

برای تولید محتوای سازگار با موبایل یا حتی دسکتاپ، بهترین کار این است که محتوای ساده و روان تولید کنید و به اصل موضوع بپردازید. از به کارگیری جملات طولانی بپرهیزید و واژه های غیر ضروری را حذف کنید.
جملات طولانی برای خواننده گیج کننده است، از به کار بردن کلمات دشوار با هجاهای زیاد جدا پرهیز کنید و بهتر است از استفاده از اصطلاحات عجیب و غریب نیز بپرهیزید.

تولید محتوا برای کاربران موبایل

 

فیلم و عکس به محتوا بیفزایید

تصاویر یا ویدئوها متن شما را شکسته و سبب می شود تا چشم خواننده کمی استراحت کند؛ ضمن آنکه فیلم و عکس می تواند درک موضوع را برای کاربر آسان تر نماید.
تحقیقات نشان می دهد که تصاویر تا 600 برابر سریع تر از متن پردازش می شوند، این بدان معناست که می توانید به خوانندگان خود کمک کنید تا مطالب شما را بهتر درک کنند.
از طرف دیگر ویدئوهامحتوای شما را غنی تر کرده و برای کاربران جذاب تر است؛ همچنین فرصت بیشتری را برای صفحه وب سایت شما فراهم می سازد که در SERP ظاهر شوید.

از رنگ های با کنتراست بالا استفاده کنید

برای جذب کاربران، مطالب شما باید به آسانی خوانده شوند. مثلا باید از اندازه فونت های مناسب برای موبایل استفاده نمایید و یا اینکه رنگ متن حتما باید کنتراست بالایی داشته باشند.
استفاده از رنگ های متضاد، مانند متن سفید در زمینه سیاه، یا برعکس خوانایی را افزایش می دهد. خواندن نوشته هایی با رنگ های با کنتراست کم، مانند متن زرد در زمینه سفید، دشوار است.

عنوان کوتاه بنویسید

عنوان اولین چیزی است که کاربر می بیند و می تواند موضوع مطلب را حدس بزند. همچنین عنوان چیزی است که در صفحه نتایج موتورهای جست و جو ظاهر می شود.
برای بهتر دیده شدن عناوین، حتما آن ها را کوتاه اما جذاب تولید کنید. همچنین توجه داشته باشید که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در ابتدای عنوان قرار دهید تا به وضعیت رتبه نیز کمک کنید.

دکمه های CTA را به صورت استراتژیک در صفحه قرار دهید

همواره توجه داشته باشید که برای جلب نظر کاربران، فرصت محدودی در اختیار دارید. کاربران تلفن همراه می خواهند اطلاعات مورد نظر خود را به سرعت بیابند به همین دلیل برای تولید محتوای سازگار با موبایل باید به نکات مختلفی توجه نمایید که یکی از آن ها قرار دادن دکمه های CTA است.
بهتر است دکمه های فراخوان اقدام به عمل یا همان کال تو اکشن را، در بالای صفحه و یا در مرکز قرار دهید؛ در غیر این صورت ممکن است این فرصت را از دست دهید.
هر چه CTA از نظر بصری متمایز و واضح تر در وب سایت باشد، در رسیدن به هدف نهایی خود موفق تر خواهید بود.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، تولید محتوای سازگار با موبایل شامل اصولی است که برای جذب کاربران به رعایت آن ها نیاز دارید. این نکات را به خاطر سپرده و برای جلب رضایت کاربران موبایل از آن ها استفاده نمایید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi