آموزش جامع برچسب گذاری در سئو

برچسب گذاری در سئو

استفاده از سئو برچسب ‌ها جزء‌ مفاهیم حائز اهمیت در بهینه سازی سایت‌ های فارسی به شمار می ‌آید. همانطور که برچسب گذاری اشتباه به ایجاد تاثیرات منفی در فضای سئو سایت منجر می ‌شود، استفاده از برچسب گذاری صحیح به افزایش ترافیک ورودی سایت کمک می ‌کند و در نهایت می ‌تواند در رتبه بندی سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد. در ادامه این مقاله شما را با سئو برچسب ‌ها آشنا کرده و شیوه برچسب گذاری در سئو را آموزش می ‌دهیم.

برچسب سایت چیست؟

ساختار برچسب گذاری را می ‌توان از جهاتی به چهارچوب دسته بندی سایت مشابه دانست؛ با‌ این تفاوت که در دستبه بندی از مقیاسی وسیع ‌تر برای تفکیک محصولات، مقالات، خدمات و محتوا استفاده می‌ شود اما برچسب گذاری مقیاسی کوچک‌ تر دارد.
به عبارت دیگر برچسب‌ ها را می ‌توان نوعی دسته بندی در نظر گرفت که برای مطالب و محصولات فرعی با تعداد پایین مورد استفاده قرار می ‌گیرد. البته تفاوت اساسی دیگری نیز میان برچسب گذاری و دسته بندی وجود دارد و آن URL سایت است.
درحالی که آدرس قابل ویرایش دسته بندی‌ ها در سایت ‌های وردپرسی به شکل پیش فرض به صورت example.com/category/... است، نشانی قابل تغییر برچسب‌ ها در چنین سایت‌ هایی به صورت پیش فرض example.com/tag/… می‌ باشد. در سیستم های مدیریت محتوای مختلف، این آدرس ها متغیر است.

برچسب گذاری در سایت

 

برچسب گذاری اشتباه در سایت

توجه داشته باشید که یکی از بزرگ ‌ترین موارد اشتباه وب مستران در تگ ‌گذاری، استفاده از برچسب ‌ها به میزان زیاد است. لذا استفاده حداکثری از برچسب ‌ها پیامدهای منفی زیر را در پی خواهد داشت:

کاهش میزان اعتبار: هر یک از صفحاتی که در فضای وب سایت شما وجود دارد، از میزان اعتباری خاص برخوردار است و با لینک دادن از این صفحه به سایر پیج‌ های سایت درواقع مقداری از اعتبار آن را منتقل می ‌کنید.
برچسب‌ هایی که در صفحات سایت شما وجود دارند نیز لینک ‌های داخلی به سایر صفحات محسوب می‌ شوند و زمانی که برچسب گذاری به مقدار زیاد انجام شود، اعتبار صفحه اصلی کاهش یافته و از آنجایی که تعداد تگ‌ ها زیاد است، هر یک از میزان ارزش محدودی برخوردار خواهند بود.
تولید صفحات یکسان: زمانی که برای موضوعی واحد از تعداد زیادی برچسب استفاده می ‌کنید، به تعداد برچسب ‌های مورد استفاده، صفحاتی با محتوای یکسان ایجاد می ‌شود و درواقع برچسب ‌ها نه از نظر محتوا بلکه به لحاظ نوع عنوان باهم متفاوت خواهند بود‌ و در نتیجه وجود محتوای تکراری سبب ایجاد جریمه از جانب گوگل خواهد شد.
تولید صفحات زامبی: برچسب گذاری به میزان بالا، صفحاتی با محتوای اندک ایجاد می‌ کند که غالبا بدون ورودی هستند. این نوع صفحات که به صفحات زامبی شهرت دارند، سبب افت اعتبار سایت و در نتیجه کاهش رتبه آن خواهند شد.
تولید کلیدواژه ‌های همسان: چنانچه دو یا چند صفحه با یک کلمه کلیدی واحد در سایت وجود داشته باشد، دو حالت ایجاد خواهد شد:
تشابه مفهومی، اعتبار صفحات و کلیدواژه را کاهش می‌ دهد و هیچ یک از صفحات بر روی این کلمه سئو نمی ‌شوند.
سئو هر دو صفحه توسط گوگل بر روی یک کلیدواژه انجام خواهد شد.

برچسب گذاری در سایت

 

نحوه برچسب گذاری در سئو

قبل از استفاده از سئو برچسب‌ها به نکات زیر توجه کنید:

تگ ‌ها را بر اساس نوع نیاز کاربران برگزینید

گوگل با استفاده از الگوهای پیچیده و تعیین شده به بررسی رفتار مخاطبان شما می ‌پردازد و میزان رضایت کاربری آن‌ ها از سایت شما را ارزیابی می‌ کند. شاخصه‌ های زیر در سنجش رفتار مخاطبان به گوگل کمک می‌ کند:
سرعت خروج کاربر: تصور کنید که کاربری برای استفاده از محتوایی ساده وارد صفحه برچسب ‌های سایت شما می ‌شود، اما با حجم زیادی از مقالات تخصصی مواجه می ‌شود. بدیهی است که کاربر به دلیل عدم دستیابی به مقصود تعیین شده از سایت شما خارج می ‌شود و سایتی دیگر را امتحان می ‌کند‌. بنابراین افزایش نرخ پرش سایت توسط کاربران به گوگل اعلام می‌ کند که این صفحه از سایت رضایت آن‌ ها را به همراه نداشته است و نتیجتا پیج تگ‌ های سایت از رتبه مناسبی در رده ‌بندی گوگل برخوردار نخواهد بود.
 جست و جوی بعدی کاربر: چنانچه کاربر با جستجوی عنوانی خاص به صفحه‌ ای از سایت شما هدایت شود، اما در این بخش نتیجه مورد نظر خود را به دست نیاورد، ممکن است کلیدواژه دلخواه خود را مجددا در کادر جستجوی مرورگر سرچ کرده و وارد سایتی دیگر شود که این عملکرد نیز با افزایش نرخ پرش و اطلاع رسانی آن به گوگل جایگاه سایت شما را در رتبه بندی ‌ها به خطر خواهد انداخت.

استراتژی‌ های تخصصی برای سئوی تگ ‌ها

در کنار هدف گذاری صحیح برای استفاده از برچسب‌ ها، عدم استفاده بیش از حد از تگ ‌ها و توجه به نوع نیاز کاربران، استفاده از نکات زیر در سئو کردن برچسب ‌ها کمک کننده خواهد بود:
توجه به عنوان و توضیحات: به طور معمول کلماتی مانند آرشیو در کنار کلیدواژه و یا بایگانی، عنوان صفحه شما را می ‌سازند. اما می ‌توانید با بهره‌گیری از عناوین مناسب و توضیحات متای قابل توجه مانند صفحه یا مقاله ‌ای سئو شده، باعث جلب توجه مشتریان و افزایش تمایل آن ‌ها برای ورود به سایت در هنگام مشاهده نتایج جستجو شوید.
توجه به محتوای متنی: بهتر است از متون سئو شده به همراه کلیدواژه‌ های مناسب در صفحه خود استفاده کنید و در کنار بهره‌ گیری از محتوای مناسب به ویژگی ‌های بصری سایت نیز توجه نمایید تا لطمه ‌ای به ساختار و زیبایی صفحه وارد نشود و تجربه کاربری مثبتی را برای مخاطبان به ارمغان آورد.
استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی: قرار دادن برچسب ‌ها در بخش فوتر یا سایدبار، لینک سازی صفحات را قوی ‌تر می ‌کند، اما نباید لینک‌ های داخلی که از مقالات و سایر صفحه ‌ها به برچسب ‌ها داده می ‌شود را فراموش کنید. همچنین ساختمان لینک خارجی که بر روی پیج‌ های تگ قرار دارند قدرت آن ‌ها را افزایش داده و سبب ادامه محصولات و مقالاتی می ‌شود که در داخل آن وجود دارند.

سخن پایانی

برچسب گذاری در سئو بسیار مهم است و شما باید از این استراتژی به نفع وب سایت خود استفاده کنید. در برچسب گذاری ها به این نکات توجه نمایید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این اصول را پیاده سازی کنید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi