بهینه سازی فوتر سایت ؛ چگونه فوتر سایت را بهینه کنیم؟

بهینه سازی فوتر سایت

طراحی و اهمیت فوتر سایت موضوعی نیست که بتوانیم از آن چشم بپوشیم، هم برای گوگل و هم برای کاربران. به همین دلیل لازم است که به بهینه سازی آن توجه شایانی نمایید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهم بهینه سازی فوتر سایت را با هم فراگیریم.

نکات مهم بهینه سازی فوتر سایت

یک وب سایت بدون فوتر، ناقص است و می تواند امتیازات زیادی را از دست دهد. از طرفی دیگر اگر فوتر به درستی بهینه سازی نشود، نمی تواند آنچنان که باید و شاید، کارایی داشته باشد. در ادامه نکات مهم بهینه سازی فوتر سایت را آموزش می دهیم.

درج ثبت ‌نام خبرنامه ایمیلی در فوتر

درصورتی‌که یک وبلاگ یا خبرنامه در اختیار دارید، در این صورت افزودن ثبت ‌نام ایمیل یا خبرنامه ایمیلی در فوتر به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای دریافت محتوای صفحات شما ثبت‌نام کنند.
به خاطر داشته باشید که ثبت‌نام ‌ها معمولا زمانی مؤثرتر هستند که با محتوای جذاب و موردنظر کاربر تطابق داشته باشند. به‌عبارت‌دیگر، اگر صفحه‌ای مختص پست‌های وبلاگ داشته باشید، در این صورت ثبت‌نام بایستی علاوه بر فوتر به‌طور برجسته در آن صفحه نیز قرار گیرد.

قرار دادن دکمه ‌های شبکه های اجتماعی در فوتر

آیکون‌های رسانه‌های اجتماعی (مثل فیس بوک، لینکدین، توییتر و غیره) به کاربران این امکان را می‌دهند تا دسترسی آسانی به محتوای اجتماعی داشته باشند، که این امر می‌تواند آگاهی از برند و تعامل مصرف‌کننده/مخاطب را افزایش دهد.
شرکت‌ هایی که جریان ثابتی از محتوای رسانه‌ های اجتماعی را تولید می‌کنند، با استفاده از ویجت‌ می‌توانند جدیدترین پست یا توییت را نمایش ‌دهند. بایستی حتماً مدنظر داشته باشید که برای تضمین این مسئله، آیا محتوای کافی تولید می‌کنید یا خیر، زیرا نمایش محتوای قدیمی ممکن است بروی برند شما تأثیر منفی بگذارد.

بهینه سازی فوتر سایت

 

اطلاعات تماس در فوتر

یکی دیگر از نکات مهم بهینه سازی فوتر سایت، درج اطلاعات تماس در این بخش است که این مورد می‌تواند ارتباط کاربران را با شما آسان نماید. اگرچه سایت شما بایستی یک فرم تماس کامل داشته باشد که در آن کاربران بتوانند اطلاعات تماس خود را ارسال کنند، بااین‌حال ممکن است برخی از کاربران ترجیح دهند مستقیماً از طریق ایمیل با شما در تماس باشند. بهتر است در اینجا از یک آدرس تماس عمومی مانند «فرصت‌ها» یا «اطلاعات» استفاده نمایید.
درصورتی‌که شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را در سایت قرار می‌دهید، در این صورت بایستی حتماً پاسخگو باشید و به‌طور اتومات یک پیش‌نویس ایمیل یا تماس در نظر داشته باشید.
اگر کسب ‌و کار شما از آیتم میزان بازدید و ترافیک سایت بهره‌مند‌ می‌باشد، در این صورت بایستی آدرس فیزیکی مکان (های) خود را نیز درج کنید. سعی کنید از API گوگل مپ استفاده کنید تا بدین ترتیب به کاربر این امکان را بدهید تا مستقیماً از طریق سایت به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص API ها و اینکه چگونه می‌توانند کسب‌وکار شما را بهبود بخشند، می‌توانید این مقاله را بررسی نمایید.

اخطار کپی‌رایت

هر وب‌سایت بایستی یک اخطار کپی‌رایت در فوتر سایت داشته باشد، فرقی نمی‌کند که کلمه «کپی‌رایت» یا نماد کپی‌رایت باشد، و بایستی با سال انتشار یا سالی که تغییرات اساسی صورت گرفته است، تطابق داشته باشد. ازآنجایی‌که وب‌سایت‌ها به‌طور منظم آپدیت می‌شوند، بدین ترتیب تاریخ بایستی به‌گونه‌ای کدگذاری شود که به‌صورت اتومات سالانه آپدیت شود.
توجه داشته باشید که قرار دادن اخطار کپی‌رایت ازنظر قانونی الزامی نیست (سایت شما از زمان ایجاد، تحت حفاظت قانون کپی‌رایت می‌باشد)، اما این اخطار به‌صورت یک عامل بازدارنده در برابر سرقت ادبی عمل می‌کند و در صورت نیاز به اقدام قانونی می‌تواند به شما کمک کند.

قوانین و حریم شخصی

این مورد نبایستی با سیاست حفظ حریم خصوصی اشتباه گرفته شود. "شرایط استفاده" به کاربر اطلاع می‌دهد که با استفاده کردن از وب‌سایت در حقیقت با چه چیزی موافقت می‌کند - به‌عنوان‌مثال، از محتوای خود بدون رضایت استفاده نکنید. یک ایده خوب این است که اعلام کنید شرکت شما هیچ مسئولیتی در قبال محتوای لینک شده با دیگر وب‌سایت‌های مستقل ندارد
.

ابزارهای جستجوی سایت

جستجو اساساً یک عملکرد پیچیده است، بنابراین فقط بایستی در مواقع ضروری و زمانی که کیفیت ساخت اجازه می‌دهد، از آن استفاده شود. در اختیار داشتن یک ابزار جستجوی ضعیف ممکن است بدتر از نداشتن آن در وهله اول باشد.
برخی از سازمان‌ها (به‌طور نمونه دانشگاه‌ها یا گروه‌های تحقیقاتی) اغلب دارای حجم بالایی از محتوا هستند که این مسئله ممکن است مسیریابی محتوا را برای کاربران چالش‌انگیز کند. در این‌طور موارد، افزودن یک ابزار جستجوی سایت در هدر و فوتر می‌تواند منطقی باشد.
اما برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر با وب‌سایت‌هایی ساده‌تر، یک نوار جستجو ممکن است فقط فوتر را شلوغ کند، بدون آنکه سود چندانی داشته باشد. در عوض، می‌توانید یک ابزار جستجو برای محتوای خاص را مدنظر قرار دهید. به‌عنوان‌مثال در صفحه‌ای که مختص پست‌های وبلاگ می‌باشد، با افزودن یک نوار جستجو می‌توانید کاربر را از پیمایش برای یافتن محتوای موردنظر خود نجات دهید.

نکات مهم بهینه سازی فوتر سایت

 

بیانیه مأموریت

برای مشاغل یا سازمان‌هایی که برای کاربرانی با ارزش‌های مشابه جذاب هستند (مانند سازمان‌های مذهبی یا سیاسی، غیرانتفاعی، و غیره)، اضافه کردن یک بیانیه مأموریت در فوتر به کاربر این امکان را می‌دهد تا با برند مربوطه ارتباط برقرار کند. اگرچه ممکن است این مسئله برای افراد مختلف چندان ارزشمند نباشد. اما صرف‌نظر از صنعت، مأموریت شما (که در حقیقت حل مشکل کاربران می‌باشد) بایستی در سرتاسر سایت مشخص باشد.

شماتیک رنگ و برندینگ

همانند دیگر قسمت‌های سایت، فوتر نیز بایستی با طراحی هویت برند شما سازگار باشد. یک استراتژی رایج در طراحی فوتر، معکوس کردن رنگ متن است. بنابراین درصورتی‌که متن بدنه سایت، به‌صورت متن سیاه بروی یک پس‌زمینه روشن باشد، در این صورت فوتر شما به‌صورت متن سفید بروی پس‌زمینه تیره خواهد بود. این تغییرات به تقویت این نکته کمک می‌کند که کاربر درواقع در پایین صفحه است.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، فوتر وب سایت می تواند کارایی های مختلفی داشته باشد و به طور بسیار موثری عمل نماید. آنچه که در این مطلب از نکات مهم بهینه سازی فوتر سایت خواندید را به خاطر بسپارید و برای بهینه سازی فوتر، حتما از آن استفاده نمایید. به این ترتیب می توانید نتایج بهتری را از این بخش شاهد باشید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi