خبرنامه ایمیلی چیست و نحوه ساخت آن چگونه است؟

خبرنامه ایمیلی چیست؟

خبرنامه ایمیلی چیست؟ چنانچه بتوانید در زمینه ایمیل مارکتینگ به ساخت خبرنامه‌ های ایمیلی مناسب بپردازید میزان بازخوردهای بهتر و مثبت‌تری را در این فضا دریافت خواهید کرد. استفاده از خبرنامه‌ ایمیلی یکی از بهترین روش ‌ها برای افزایش و بهبود ارتباط با مشتریان مختلف است و مطابق آمار می‌ تواند رضایت و توجه 90 درصد از مشتریان را جلب نماید چراکه آن ‌ها ترجیح می‌دهند اخبار و اطلاعات مربوط به کالاها و محصولات مختلف را از طریق خبرنامه ‌های ایمیلی منتشر شده پیگیری کنند و اکثریت قابل توجه آن‌ ها تمایلی برای دریافت این نوع اخبار از طریق دیگر درگاه‌ های اینترنتی و شبکه‌های جمعی ندارند.

خبرنامه ایمیلی چیست؟

خبرنامه ‌های ایمیلی می‌ توانند اطلاعات مفید و جامعی را درباره ویژگی و قیمت کالاهای مختلف، آپدیت سرویس ‌ها، معرفی محصولات جدید و تخفیف‌های هفتگی یا ماهانه ارائه کنند. صاحبان کسب‌ و کارهای مختلف غالبا تولید محتواهایی مانند خبرنامه‌ های ایمیلی را با هدف حفظ مشتریان ثابت و جذب مشتریان جدید از طریق اطلاع ‌رسانی ‌های دقیق انجام می‌دهند. در خلال این خبرنامه‌ ها چکیده‌ای از مطالب به همراه عناوین جذاب گنجانده می‌ شود و به این ترتیب مخاطبان و مشتریان برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه نموده و در نهایت نرخ کلیک و ترافیک سایت را افزایش می‌ دهند.

 

خبرنامه ایمیلی

اهمیت خبرنامه‌ های ایمیلی

-    افزایش ترافیک سایت

استفاده از خبرنامه‌ های ایمیلی و محتوایی که در آن وجود دارد کنجکاوی مشتریان مختلف را برانگیخته و آن‌ ها را برای مطالعه مطالب دیگر سایت ترغیب می ‌کند؛ لذا انتشار این خبرنامه‌ها می‌تواند تاثیرات شگرفی در میزان بازدیدهای سایت و ترافیک آن داشته باشد.

-    ارتباط کاربردی با مشتریان

به منظور برقراری ارتباط سازنده با مشتریان و جلب اعتماد آن‌ها بهترین راه افزایش میزان شناخت آن‌ ها نسبت به خدمات شما است و این شناخت بیش از هرچیز باید به واسطه تبلیغات موثر و معرفی جامع محصولات و سرویس ‌ها صورت بگیرد بنابراین استفاده از خبرنامه‌ های ایمیلی ضمن معرفی محصول، شناخت مشتریان از شما را بیشتر کرده و نتیجتا سبب جلب اعتماد و افزایش انگیره‌ آن‌ها برای استفاده از این محصولات و خدمات خواهد شد‌.

-    افزایش نرخ فروش

لازم است برای بالا بردن راندمان کار و افزایش نرخ فروش، در کنار ارسال ایمیل ‌های مناسب و کاربردی، محصولات خود را در قالب خبرنامه‌ ها به مشتریانتان معرفی کنید و در این بین از جملات تبلیغاتی موثر و تخفیفات چشم‌ گیر نیز بهره بگیرید تا ضریب اعتماد مشتریان به برند شما افزایش یافته و به خرید کردن از شما تمایل نشان دهند.


-    بالا رفتن دنبال کنندگان شبکه‌ های اجتماعی

در فضای خبرنامه‌ های ایمیلی گزینه‌ی اشتراک مطالب در شبکه ‌های اجتماعی طراحی شده که کمک می‌ کند مخاطبان و مشتری ‌های شما از حضورتان در کانال‌ های ارتباطی دیگر مطلع شده و برای کسب اطلاعات بیشتر از این فضاها دیدن کنند و این شبکه‌ ها را پیگیری کنند. به این ترتیب با افزایش این پیگیری‌ ها دنبال کنندگان صفحات و کانال ‌های شما در سایر ابزارهای ارتباط جمعی افزایش می‌ یابد و باعث ارتقای وجهه و پرستیژ کار و در نهایت جلب اعتماد بیشتر خواهد شد.

- افزایش اطلاعات و دانش

یک خبرنامه راه را برای درک بیشتر و شناخت بهتر از نام تجاری شما و محصولات و خدمات خاصی که ارائه می دهید را برای مشتریان شما باز می کند.
تنها استفاده از تبلیغات برای دست یابی به مشتریان بالقوه کافی نیست، زیرا چشم انداز محدودی از محصولات شما دارند.
یک خبرنامه می تواند افق دید آن ها را گسترش دهد و تصویری وسیع تر از آنچه شما هستید را به مخاطبان شما ارائه دهد. قرار دادن پیوندهای مفید و ارائه توضیحات بصری می تواند خوانندگان بیشتری را جذب کند.

- تبلیغات و بازاریابی

خبرنامه های ایمیلی می توانند یکی از بزرگترین منابع برای تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید در کسب و کا شما باشند. پست های بصری خلاقانه و اطلاعات مناسب در مورد پیشنهادات ویژه را در کمپین های تبلیغاتی خود قرار دهید. پیشنهادات جذاب و هیجان انگیز علایق خوانندگان را جلب می کند و آن ها برای خواندن حداکثر اطلاعات لینک درج شده در خبرنامه خواهند شد.
 نکته مهم این است که در این خبرنامه ها شما باید اعلانات و مقالات مفید حاوی از اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار دهید.

 

نحوه ساخت خبرنامه ایمیلی

با توجه به پیشرفت و ارتقای سطح فناوری می ‌توان از ابزارهای تخصصی و پیشرفته برای ایجاد ایمیل استفاده نمود و به این طریق به گسترش فضای کسب ‌و کار کمک کرد. این کار معمولا با ساخت یک فهرست مناسب برای ایمیل، تهیه فرم ثبت‌ نام و دریافت داده‌ های شخصی کاربران جهت شخصی‌سازی بیشتر فضا صورت می‌ گیرد.

-    ایجاد ساختار و قالب مناسب برای ایمیل

بعد از ساخت فهرست ایمیل باید به ایجاد فرم و قالبی گیرا و چشمگیر برای ایمیل بپردازید‌. این کار ضمن ایجاد شاکله ‌ای به یادماندنی و منحصربه فرد در ذهن مشتریان سبب صرفه‌جویی در زمان و پرهیز از ساخت مجدد ایمیل می ‌شود.

-    استفاده از ابزار اتوماسیون

استفاده از ابزارهای جدید اتوماسیون قابلیت این را دارد که رفتاری خاص را با مشتریان داشته باشد و مضامین موجود در خبرنامه ‌های ایمیلی را با توجه به دلخواه و علاقه هر مخاطب برایش ارسال کند و به این ترتیب با روشی بهینه و کاربردی مشتریان را حفظ نموده یا به جلب مشتری جدید بپردازد.

-    گردآوری محتواهای مهم

چنانچه قصد شناخت بیشتر سلایق و علایق مشتریان خود را دارید و می‌ خواهید رفتاری درخور خواست و رضایت آن ‌ها نشان دهید می‌توانید ابزارهای مختلفی را به یاری بطلبید تا اطلاعاتی را درباره نرخ کلیک و باز شدن لینک‌ های مختلف توسط مشتریان به شما ارائه دهند و به این ترتیب با بررسی چنین مواردی می‌ توانید مشتریان خود را گروه‌بندی کرده و تمایلاتشان را شخصی‌ سازی کنید و مطابق با نوع نیاز آن‌ ها به ارائه خدمات بپردازید.

سخن پایانی

درست است که امروز راه های ارتباط و تعامل با کاربران متفاوت شده است، اما هنوز هم به ایمیل مارکتینگ و خبرنامه های ایمیلی نیاز دارید. برای آنکه بتوانید کاربران خود را از جدیدترین اخبار و اطلاعات آگاه سازید، حتما از خبرنامه ها استفاده نمایید.

 

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi