بدترین اشتباهات سئو که به رشد سایت صدمه می زند

بدترین اشتباهات سئو

حتی گاهی قدیمی ترین کارشناسان سئو نیز می توانند دچار لغزش و اشتباه شوند. در این مطلب ما قصد داریم 5 مورد از بدترین اشتباهات سئو را که فردی می تواند انجام دهد را به شما یادآور شویم.

بدترین اشتباهات سئو

سئو مانند هر صنعت دیگری است که می توانید در طول زمان بر آن مسلط شوید: البته اگر زیاد بر علم خود آن هم بدون آپدیت اطلاعات تکیه کنید، می توانید خود را در راس اشتباهات قرار دهید.
آنچه که در مورد سئو می تواند حائز اهمیت باشد، فراموش کردن جزئیات است. همچنین باید به خاطر داشته باشید که گوگل تقریبا همیشه روش های خود را تغییر می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع باید توجه کنید که همیشه می تواند راه های متفاوت و جدیدتری برای بهتر دیده شدن در گوگل وجود داشته باشد.
در ادامه شما را با بدترین اشتباهات سئو که می توانند رخ دهند، آشنا خواهیم کرد.

مهم ترین اشتباهات سئو

 

ساختار لینک داخلی ضعیف

از آنجایی که اندازه وب سایت شما می تواند با محتواهای جذابی که تولید می کنید، بزرگ شود، احتمالا ممکن است در ساختار لینک دهی داخلی دچار اشتباه شوید.
ساختار لینک داخلی توسط بسیاری از مدیران وب نادیده گرفته می شود در حالی که یکی از ارزشمندترین عملکردها در استراتژی UX و SEO محسوب می گردد.
پیوندهای داخلی پنج مزیت ارزشمند برای وب سایت به ارمغان می آورد:

  • ایجاد مسیرهایی به صفحات تبدیل شونده
  • گسترش قدرت در صفحات وب
  • ارائه مطالب بیشتر برای خواند کاربران و ایجاد تعامل با آن ها
  • سازماندهی صفحات وب به صورت طبقه بندی شده توسط متن لنگر بهینه شده با کلمات کلیدی
  • ایجاد ارتباط صفحات مختلف با یکدیگر برای خزنده های موتورهای جست و جو

استفاده از نقشه سایت XML راهی بسیار خوب برای ایجاد مسیرهای دسترسی خزنده های موتورهای جست و جو برای صفحات پیوند نشده هستند.
در همین راستا، مهم است که از فایل robots.txt و برچسب noindex به درستی استفاده کرده تا تصادفی دسترسی کاربران به صفحات مهم وب سایت را مسدود نسازید.
به عنوان یک قاعده کلی، هیچ صفحه ای در وب نباید بیش از دو کلیک با صفحه اصلی یا صفحه فرود، فاصله داشته باشد. درواقع عمق لینک ها نباید بیش از 2 یا نهایت 3 باشد.
برای شروع سازماندهی صفحات وب، محتواها را بررسی کرده و خوشه های موضوعی را جدا نمایید. سپس معماری صفحات را بر اساس عمق لینک داخلی مجدد شکل دهید.

تولید غیر اصولی محتوا

درست است که به کمک محتواهای ارزشمند می توانید اعتبار برند خود را افزایش دهید و نرخ کلیک را بالا ببرید، اما ایجاد صدها صفحه یا حتی بیشتر، یافتن کلمه کلیدی منحصر به فرد برای هر صفحه را دشوار کرده و سبب از هم گسیختن استراتژی می شود.
یکی از بدترین اشتباهات سئو این است که گمان می کنیم هرچه محتوای بیشتری تولید کنیم، بیشتر دیده می شویم. این نادرست است! چرا که تولید محتوای بی ارزش و بدون فایده برای کاربران، تنها وقت تلف کردن است!
به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم غیر اصولی و بدون تحقیقات کلمات کلیدی، اقدام به تولید محتوا نکنید. اطمینان حاصل نمایید که محتوای شما ارزشمند بوده و چیزی به کاربران می افزاید.
تنها به این صورت است که محتوای تولید شده شما، می تواند نظر کاربران و موتورهای جست و جو را جلب کرده و کاربران را به اهدافشان برسانند.
برای سرمایه گذاری روی محتواهای طولانی و کاربردی و محتوای همیشه سبز وقت بگذارید.

عدم سرمایه گذاری روی محتوای با ارزش برای دریافت بک لینک

همان طور که بارها گفته ایم، تولید محتوای ارزشمندی که ارزش دریافت بک لینک داشته باشد، یکی از سه فاکتور مهم در رتبه بندی در صفحات نتایج گوگل محسوب می ود.
درست است که لینک دهی داخلی، برای ایجاد سازماندهی میان صفحات وب بسیار مهم است، اما برای کسب اعتبار، لازم است تا بک لینک های خارجی نیز دریافت کنید که این امر تنها به واسطه تولید محتوای ارزشمند محقق خواهد شد.
برای دریافت بک لینک های طبیعی، محتوای فوق العاده ارزشمند ایجاد نمایید تا دیگران مایل به ارائه پیوند به آن باشند. فراموش کردن این موضوع از مهمترین اشتباهات سئو است که اغلب بسیاری از افراد مرتکب آن می شوند.
به جای سرمایه گذاری بر روی ایجاد پست های مهمان، چرا روی تولید یک محتوای فوق العاده باکیفیت که قابلیت دریافت لینک های بسیار دارد، متمرکز نمی شوید؟
برای دریافت بک لینک های خوب، باید محتواهای خوب تولید کنید. پس برای رسیدن به اهداف بزرگ خود، این موضوع را فراموش نکنید.

اشتباهات سئو

 

ناکامی در دستیابی به مشتریان واقعی به کمک محتوا

یک استراتژی درست محتوایی، می تواند کاربران را به وب سایت هدایت کرده و آن ها را به انجام عملی در سایت سوق دهد. یکی دیگر از بدترین اشتباهات سئو این است که بسیاری از صاحبان کسب و کار، به اندازه ای که روی تولید محتوا سرمایه گذاری می کنند، برای انتشار آن برنامه ای ندارند.
برای دستیابی به اهداف خود، باید در شبکه های اجتماعی فعال باشید و محتواهای خود را با سایرین به اشتراک بگذارید. به سادگی می توانید محتوها را در خبرنامه های الکترونیکی، رسانه های اجتماعی و ... نشر دهید تا گستره مخاطبان خود را بیشتر کنید.

شما می توانید از این استراتژی ها برای نشر محتوا کمک بگیرید:

  • کمپین های تبلیغاتی پولی
  • اشتراک گذاری هدفمند با استفاده از هشتگ های بهینه شده برای کلمات کلیدی
  • تبلیغ محتوا بر روی شبکه های تاثیرگذار
  • لینک دهی مناسب

بهینه سازی کلمات کلیدی اشتباه

اگر شما وقت زیادی برای محتو صرف کرده اید و منجر به هیچ ترافیکی در وب سایت نشده، باید بگوییم که محتوا را برای کلمات کلیدی نادرستی بهینه کرده اید.
در حالی که اغلب اوقات اهمیت کلمات کلیدی طولانی را برای پرسش های کاربران از یاد می بریم، گاهی ممکن است شانس های بسیاری را برای رسیدن به موفقیت را از دست بدهید. پس از این اشتباهات اجتناب کنید:

  • عدم تقسیم بندی کاربران
  • نادیده گرفتن نرخ کلیک
  • تلاش برای تولید محتوا بدون در نظر گرفتن نیاز کاربران
  • استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط با محتوا
  • انتخاب کلمات کلیدی نامناسب

تحقیقات کلمات کلیدی محلی این روزها بسیار مهم هستند، زیرا می توانند دقیقا مشتریان هدف شما را به وب سایت هدایت نمایند.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، بدترین اشتباهات سئو بسیار ساده هستند و ممکن است هرکسی مرتکب آن ها شوند. با یادآوری این نکات، می توانید از تکرار مجدد آن ها جلوگیری نمایید.

مطالب مرتبط
لینک شکسته چیست

لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر سئو چگونه است؟ لینک‌ های شکسته لینک ‌هایی هستند که باز نمی‌ شوند یا به اصطلاح شکسته و خراب هستند. هنگام لینک…

0 نظر 1400-12-27
تکنیک های نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر مخاطب شما در دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد؟ تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه است؟ قطعا با آگهی‌ ها و تبلیغات مختلفی برخورد کرده‌…

0 نظر 1400-12-25
ترفندهای ساخت ایمیل فروش

نحوه نوشتن ایمیل فروش چگونه است؟ بازاریابی ایمیلی همچنان از جذابیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و سطح اثرگذاری آن را می‌توان بسیار بیشتر از…

0 نظر 1400-12-24
حذف سایت از گوگل وب مستر

حذف سایت از گوگل وب مستر چگونه انجام می شود؟ تغییراتی که در سایت خود ایجاد می ‌کنید، می‌ تواند شامل تغییر در محتوای موجود در صفحات و شیوه آدرس دهی آن…

0 نظر 1400-12-23
dwell time چیست

به طور کلی مولفه‌ های زیادی وجود دارند که بر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در فضای وب اثرگذار هستند. اما برای آگاهی از نوع کارکرد فاکتورهای یاد…

0 نظر 1400-12-22
ارسال دیدگاه
logo-samandehi